دستگاه تشخیص رنگ خودرو مدل FMC TG25FN

دستگاه تشخیص رنگ خودرو مدل FMC TG25FN

دستگاه تشخیص رنگ خودرو مدل FMC TG25FN

دستگاه تشخیص رنگ خودرو مدل TG25FN از کمپانی FMC مناسب جهت انجام کارشناسی رنگ و بدنه خودرو جهت تشخیص رنگ شدگی بدنه خودرو می باشد. ابعاد کوچک دستگاه، مصرف باتری کم، امکان کالیبراسیون ، چراغ صفحه نمایش، امکان چرخش صفحه نمایش، سرعت بالا، سسنور مقاوم و … از خصوصیات بارز این تستر رنگ می باشد.

امروزه استفاده از دستگاه تمام اتوماتیک تشخیص رنگ خودرو و پوشش جهت انجام کارشناسی رنگ اتومبیل بسیار متداول شده است و لزوم استفاده از آن برای اکثر کارشناسان احساس می شود.

کاربرد

دستگاه تشخیص رنگ شدگی بدنه خودرو مدل TG25FN با قابلیت اندازه گیری ضخامت رنگ بدنه اتومبیل در حد میکرون (هزارم میلیمتر) این امکان را برای کارشناس خودرو فراهم نموده است که با استفاده از این دستگاه و اندازه گیری ضخامت رنگ خودرو در نقاط مختلف و مقایسه ضخامت ها با یکدیگر در صورتی که نواحی از بدنه خودرو دارای رنگ شدگی باشد و یا اینکه بدنه تعویضی داشته باشد، آن را شناسایی نماید و دقت و سرعت در امر کارشناسی رنگ افزایش می باشد.

 

ویژگی ها و قابلیت ها

  • نمایش ضخامت رنگ بدنه خودرو بر حسب میکرون (μm) یا هزارم میلیمتر و میلز (mils) یا هزارم اینچ ، و میلیمتر (mm) ، با دقت بالا
  • چراغ صفحه نمایش جهت کارشناسی در شب و نور کم
  • اندازه گیری ضخامت با رنج صفر الی 2000 میکرون
  • نرم افزار اتصال به کامپیوتر از طریق نرم افزار مربوطه
  • امکان کالیبره کردن دستگاه تشخیص رنگ خودرو با استفاده از فویل های کالیبراسیون

 

ویژگی های ظاهرای دستگاه تشخیص رنگ خودرو

  • ابعاد کوچک این دستگاه تشخیص رنگ خودرو، مناسب کارشناسانی میباشد که دستگاهی کوچک با امکان حمل و نقل آسان را ترجیح می دهند. ابعاد کوچک دستگاه از مزیت های آن برای کارشناسان سیار می باشد.
  • تعداد هفت عدد دکمه بر روی این دستگاه تشخیص رنگ خودرو تعبیه شده است که دسترسی به تمامی امکانات نرم افزاری و منوهای دستگاه را در حداقل زمان ممکن فراهم نموده است. همچنین نرمی و کیفیت بالای دکمه ها از دیگر مزیت های این تستر رنگ می باشد.
  • صفحه نمایش دستگاه دارای چراغ می باشد که در شرایط کاری با نور کم ، با روشن کردن چراغ صفحه نمایش، امکان انجام کارشناسی خودرو به سادگی فراهم می گردد.
  • جنس بدنه دستگاه از نوع پلاستیک مدل ABS با کیفیت بالا می باشد که باعث افزایش دوام دستگاه می شود.

 

ویژگی های سنسوردستگاه تشخیص رنگ اتومبیل

  • سنسور با سایز مناسب جهت کارشناسی و تست رنگ سطوح منحنی بدنه انواع خودروهای ایرانی و خارجی
  • سنسوردستگاه تشخیص رنگ خودرو مدل TG25FN دارای کیفیت مناسب جهت کارشناسی خودرو و با طول عمر بالا می باشد.
  • V-Grove سنسوردستگاه تشخیص رنگ خودرو درمحل هایی از بدنه خودرو که دارای انحنا زیاد می باشد را فراهم نموده است.

 

دستگاه مدل TG35 FN دستگاهی مشابه همین دستگاه ولی به صورت پراب جدا می باشد که البته از نسل جدید سنسورهای کریستالی مقاوم و با سرعت بالا در آن دستگاه استفاده شده است.

قابلیت اتصال به کامپیوتر

امکان اتصال دستگاه به کامپیوتر از طریق کابل و امکان انتقال داده های ذخیره شده در دستگاه به کامپیوتر، از مزیت های دستگاه تستر مدل TG25FN می باشد.

 با ذخیره کردن ضخامت های اندازه گیری شده بر روی دستگاه و اتصال دستگاه به کامپیوتر از طریق کابل USB و نصب نرم افزار مربوطه بر روی کامپیوتر، امکان انتقال اطلاعات به کامپیوتر وجود دارد.

امکانات دستگاه

  • امکان ضخامت سنجی به صورت نقطه به نقطه (single) و ممتد (Continuous)
  • نمایش ماکزیمم، مینیمم و میانگین بر روی صفحه نمایش
  • خاموش شدن اتوماتیک دستگاه تشخیص رنگ خودرو در صورت عدم استفاده
  • امکان تنظیم حد بالا و پایین و آلارم صوتی و تصویری ( قرمز شدن صفحه نمایش ) در صورتی که ضخامت از رنج خارج باشد.
  • قابلیت تشخیص اتوماتیک جنس بدنه و نمایش بر روی صفحه تصویر
  • قابلیت تنظیم سرعت سنسور ( نرمال و سریع)
  • نوع باتری این دستگاه تشخیص رنگ شدگی بدنه خودرو دو عدد باتری نیم قلمی می باشد. مصرف باتری دستگاه بسیار کم می باشد و نیاز به تعویض مرتب باتری نیست
  • درصد خطای دستگاه در حد 2 درصد می باشد.
  • قابلیت چرخش صفحه نمایش جهت ضخامت سنجی در قسمت هایی پایینی بدنه خودرو و خواندن اعداد به سادگی

 

روش کالیبره کردن دستگاه تشخیص رنگ خودرومدل FMC TG25 FN

جهت انجام کالیبراسیون دستگاه میبایست دو مرحله به ترتیب زیر انجام شود. نخست عملیات zero کردن و سپس عملیات کالیبره با فویل:

 

  ZERO کردن دستگاه FMC TG 25 FN یا معرفی زیر پایه:

در این عملیات که به ZERO کردن معروف است.ابتدا دستگاه را روشن کرده و بر روی دکمه ZERO فشار میدهیم علامت ZERO در صفحه نمایشگر به نمایش در می آید.در این حالت دستگاه را بر روی تست بلوک آهنی قرار داده تا عدد صفر به نمایش در آید، این کار را سه مرتبه تکرار میکنیم و در آخر دوباره دکمه ZERO را فشار میدهیم تا این عملیات ثبت شود. همین عمیلات را دوباره برروی تست بلوک آلومینیوم انجام می دهیم.

  کالیبره با فویل:

در پک این دستگاه دو عدد تست بلوک از جنس آهن و آلومینیوم و پنج عدد فویل مخصوص وجود دارد که برای عملیات کالیبراسیون مورد نیاز است.
برای انجام عملیات کالیبره چند نقطه ای بر روی دستگاه ضخامت سنج رنگ خودرو مدل FMC TG25 FN ابتدا دستگاه را روشن کرده و دکمه CAL را یک بار فشار میدهیم تا علامت CAL بر روی صفحه نمایش دستگاه تستررنگ ظاهر شود و منوی کالیبراسیون به نمایش در آید.

در مرحله بعد از بین فویل های پلاستیکی کالیبراسیون فویلی که مناسب با ضخامت مورد نظر ما هست را انتخاب می کنیم. مناسب ترین فویل جهت کالیبره کردن دستگاه به منظور انجام کارشناسی بدنه خودرو جهت تشخیص رنگ شدگی رنگ بدنه خودرو ، فویل با ضخامت حدود 250 میکرون می باشد.
فویل پلاستیکی مورد نظر را بر روی تست بلوک آهنی میگذاریم و ضخامت آن را اندازه گیری می کنیم. اگر عدد به نمایش در آمده از عدد نوشته شده روی فویل بیشتر یا کمتر بود با استفاده از دکمه بالا و پایین عدد را به عدد روی فویل می رسانیم و در مرحله بعد دوباره دکمه CAL را فشار داده تا عمیلات کالیبره ثبت شود.

دوباره همین مراحل را بر روی تست بلوک آلومینیوم انجام می دهیم تا دستگاه بر روی تست بلوک آلومینیوم هم کالیبره شود.

 

 

برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما در ارتباط باشید.
شرکت پترو فرهان گستر جنوب واردکننده برند‌های مطرح تجهیزات جوشکاری و بازرسی فنی و NDT از سراسر دنیا
برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت سفارش با واحد فروش تماس حاصل فرمایید

02165565901

02144584671

02144584619

09133390223

09034119385