پیداکردن اثرات جریان های سرگردان با دستگاه DCVG

پیداکردن اثرات جریان های سرگردان با دستگاه DCVG

 

پیدا نمودن اثرات جریان های سرگردان DETECTION OF INTERFRENCE

اثرات جریان های سرگردان بر روی تاسیسات خارجی و بالعکس نیز، ضمن بررسی با دستگاهDCVGمشخص می گردد. همان گونه که نقاط خرابی پوشش با دریافت جریان به این نقاط ضمن این بررسی مشخص می شوند، نقاطی هم که به واسطه تداخل جریان های الکتریکی (سرگردان) جریان از این نقاط خارج می شود. هنگامی که اپراتور از این نقاط دور می شود عقربه دستگاه به صورت ضربه زدن (تلنگور زدن) این پدیده را اعلام می کند، ضمنا این شرایط در نقاطی که آند نیز به لوله وصل می باشد ، تکرار می شود.

استفاده از وضعیت مناسب و دقیق کلید بایاس PROPER USE OF THE BIAS RANGES

درجه های متفاوتی روی هندل ها وجود دارد که انتخاب بهترین شرایط آن به دو عامل زیر بستگی دارد:

 1- شرایط فیزیکی زمینی که بررسی خط در آن انجام می گیرد.

2- انتخاب وضعیت کلید تنظیم ولتاژ در METER .

در صورتی که بتوان عقربه را روی تمامی صفحه داشته باشیم بهترین وضعیت کلید در حالتی است که در کمترین حد آن قرار داده شده باشد زیرا در شرایطی که مقاومت زمین افزایش یابد این امکان را به اپراتور می دهد که وضعیت کلیدها را به مرحله بالاتر افزایش دهد. معمولا در محل هایی که مقاومت زمین بین 100 تا1000اهم سانتی متر است حتی اگر کلید در وضعیت 25 میلی ولت قرار داشته باشد امکان داشتن عقربه در تمام صفحه مقدور می باشد و نیازی به تغییر وضعیت کلید نمی باشد ولی اگر شرایط زمین تغییر نماید و مقاومتی بین10000 تا 200000 اهم سانتی متر داشته باشد اپراتور مجبور می باشد با هر بار جابجایی هاف سل ها درجه وضعيت کليد را تغيير دهد حتی اگر نیاز باشد کلید را در حالت 100میلی ولت قرار دهد تا از این طریق بتواند عقربه را روی صفحه داشته باشد .

MEASURING OL/RE POTNENTIAL NEAR PHYSICAL OBSTRUCTION

اندازه گیریLO/RE در مواقعی که به موانع برخورد می کنیم

شما ممکن است ضمن بررسی به موانع متعددی از قبیل دیواره های بتونی با ساختار های فلزی و محیط هایی که دارای خار و خاشاک می باشد و برخورد نماید که ادامه بررسی برای اندازه گیری OL/RE(اندازه گیری پتانسیل دور ) را دچار مشکل بسازد و چنانچه بخواهید این اندازه گیری را خارج از این محیط ها انجام دهید بایستی خیلی از محل عیب دور شوید و مقدار اندازه گیری شما با مقدار واقعی آن اختلاف فاحشی داشته باشد یا اینکه از آن نقطه صرف نظر شود که در چنین مواقعی پیشنهاد می شود که از یک نفر همراه به عنوان کمکی استفاده نموده و اندازه گیری را به شرح ذیل انجام دهید.

کمک همراه شما به یک هاف سل سولفات مس که مجهز به 30متر سیم و یک عدد فیش به مقطع 4 میلی متر که بتوان به هندل وصل کرد، نیاز دارد هنگامی که اپراتور به معل عیب پوشش رسید یکی از هاف سل ها را از سرویس خارج می کنید و هاف سل نفر کمکی را که مجهز به سیم 30 متر سیم است به دستگاه وصل می نماید و کمک کننده پس از عبور از موانعی که به آن اشاره شد در محلی می ایستد و هاف سل خود را روی زمین قرار می دهد. اپراتور سپس تغييرات عقربه روی دستگاه را یادداشت می نماید (میلی ولت قرائت شده ) سپس با صدای بلند به همراه اعلام می کند 2تا3 متر از محلی که قرار دارد دور شود که با این کار اپراتور می خواهد مطمئن شود که افزایش تغيير پتانسیل دارد یاخیر ، در صورتی که هیچگونه تغيير افزایش مشاهده نشد اپراتور متوجه می شود که نفر کمکی در محیط زمین دور قرار گرفته و همان عددی را که قبلا مشاهده نموده در دفتر به عنوان پتانسیل OL/RE یادداشت می نماید. اگر چه عملیات فوق خسته کننده و کسالت آور است ولی برای دست یابی به یک پتانسیل حقيقي OL/REمورد نیاز می باشد.

IS STEEL AS A COATING DEFECT CORRODING?

آیا محل خرابی پوشش در معرض خوردگی است؟

باروشDCVGمی توان مساله بسیار با اهمیت فوق الذکر را نیز بررسی نمود مشخص کرد آیا مسیر جریان در شرایط خاموش یا روشن بودن سیستم کاتدیک به سمت لوله و یا به عکس بوده و بدین لحاظ لوله در معرض خوردگی قرار دارد یا خیر؟

معذالک روش موجود نشان دهنده وجود خوردگی و یا عدم آن بوده و در مورد شدت و ضعف خوردگی گویایی چندانی ندارد. در این رابطه به منظور حصول نتایج قطعی تر، با استفاده از دستگاه یک سو کننده حفاظت کاتدی لازم است سیگنال خروجی را طوری تنظیم نمود که بتوان در محل مورد نظر پتانسیل نرمال در 1000تا 900 میلی ولت داشته باشیم و سپس به روش زیر عمل نمود.ابتدا در محل مشخص شده عيب، دو نوک هاف سل را کمی دورتر از محل عيب ( حدود 2 متر) به هم نزدیک نموده تا عقربه در حالت وسط تنظیم گردد سپس اپراتور یکی از هاف سل ها  را در محل دقیق خرابی پوشش قرار داده و هاف سل دیگر به اندازه ای که دست دیگر خود را کاملا باز نماید دورتر از محل عیب قرار می دهد.

 

برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما در ارتباط باشید.
شرکت پترو فرهان گستر جنوب واردکننده برند‌های مطرح تجهیزات جوشکاری و بازرسی فنی و NDT از سراسر دنیا
برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت سفارش با واحد فروش تماس حاصل فرمایید

02165565901

02144584671

02144584619

09133390223

09034119385