نشت یاب گاز فریون

نشت یاب گاز فریون

گاز فریون چیست؟

گاز فریون چیست؟ گاز خنک کننده احتمالا شما هم در روزهای تابستان چه در منزل و یا در اتومبیل بیشتر اوقات خود را در کنار کولرها و دستگاه های تهویه هوا سپری می کنید. در بیشتر سیستم های خنک کننده و تهویه هوا که قبل از سال 2003 تولید شده اند.

از گاز فریون به عنوان سرد کننده شده است. فریون در حقیقت یک نام تجاری برای گروهی از مواد شیمیایی است (شناخته شده به عنوان کلروفلوئوروکربن ها یا CFC ها) است که به عنوان یک مبرد یا خنک کننده در سیستم تهویه هوا استفاده می کنند.

گاز فریون بی رنگ می باشد. و در دمای اتاق حالت گازی دارد و در صورت سرد شدن به مایع تبدیل می شود. گاز فریون گازی بدون رنگ و بو است، البته برخی از محصولات آن دارای بوی اتری می باشند.

کاربرد گاز فریون

  • حتی رطوبت گیرها هم از گاز R22 استفاده می کنند.
  • سیستمی از سیم پیچ ها و کمپرسور در دستگاه تهویه وجود دارد.
  • دستگاه تهویه هوا گاز R22 را فشرده کرده و آن را بسیار داغ می کند.
  • زمانی که این گاز در سیم پیچ ها به حرکت در می آید سرد و مایع می شود.
  • در این حالت R22 سرد شده گرما را از هوای اطراف جذب کرده و هوای سرد را به بیرون می دهد.
  • این سیکل  ورود هوای گرم و خروج هوای سرد در دستگاه ثابت است و با این عمل هوای خنک و مطبوعی در محیط ایجاد می شود.
  • پرکاربردترین گازهای فریون موجود در بازارگاز R134 (در اتومبیل ها ) و گاز R22 (در سیستم های تهویه هوا) هستند.

البته کاربردگاز فریون چیست؟ در دستگاه های تهویه هوا و سرد کننده ها بعد از سال 2003 و به طور جدی تر بعد از سال 2010 به دلیل مشکلات مربوط به تخریب لایه اوزون و گرمایش زمین در آمریکا و اروپا ممنوع شد

ولی به دلیل قیمت پایین آن در کشورهای در حال توسعه و از جمله ایران همچنان کاربرد دارد. گاز فریون 22 پر مصرف ترین گاز فریون در ایران است. یکی از کاربردهای معمول گاز R22 در سیستم های تهویه هوا، اسپیلیت ها، پکیج ها و یخچال فریزها است.

مشخصات گاز فریون

گاز R22 گازی غیر سمی و غیر قابل اشتعال است و نسبت به گاز R11 که جایگزین آن شده است قابلیت تخریب لایه اوزون بسیار کمتری دارد.

گاز R134 هم یک گاز خنثی است که به عنوان جایگزینی برای گاز R12 که یک گاز بسیار مضر برای لایه اوزون محسوب می شود معرفی شد.

مضرات تخریب لایه اوزون و قابلیت گرم کردن زمین گاز R134 بسیار کمتر از گاز R12 است.

گاز فریون چیست؟

گاز R134 به عنوان یک سردکننده یا خنک کننده دما بالا در سیستم های تهویه اتومبیل ها و به عنوان گاز یخچال و گاز کولر در کولرها، اسپیلیت ها و یخچال فریزرهای خانگی و یخچال سوپرمارکت ها استفاده می شود.

همچنین برای سرد کردن کامپیوترها و به عنوان پیشرانه سوخت در برخی سلاح های پنوماتیک کاربرد دارد.

گاز R22 و گاز R134 را به عنوان گاز کولر و گاز یخچال هم می شناسند.

بالن صنعت وارد کننده انواع گازهای خنک کننده است.

فریون

فریون ها گازهای بی رنگ ، بی بو ، غیر قابل اشتعال ، غیر خورنده و مایعات با سمیت کم هستند که در دهه 1930 به عنوان مبرد معرفی شدند. آنها همچنین به عنوان پیشرانه برای ذرات معلق در هوا و در بسیاری از کاربردهای فنی مفید واقع شدند. نقاط کم جوش آن ها ، کشش سطح پایین و گرانروی کم آن ها را به ویژه مبرد مفید می کند.

گاز کولر و یخچال

آنها ترکیبات بی ثبات و بی ثبات هستند. فریون ها نه از خطر آتش سوزی برخوردار هستند و نه بوسیله سیستم های برودتی و تهویه مطبوع ، بوی قابل تشخیص می دهند. مهمترین اعضای این گروه دیکلروودیفلوئورومتان (فریون 12) ، تری کلرول فلوئورومتان (فریون 11) ، کلرودی فلوئورومتان (فریون 22) ، دی کلروتراستروفلوئورثان (فریون 114) و تریکلروتریفلوئورثان (فریون 113) هستند.

در اواسط دهه 1970 ، تفکیک فتوشیمیایی فریون ها و CFC های مرتبط به عنوان یکی از دلایل عمده تخریب لایه ازن زمین در نظر گرفته شد.

از بین رفتن ازن می تواند تهدیدی برای زندگی حیوانات روی زمین ایجاد کند زیرا ازن تابش اشعه ماوراء بنفش را جذب می کند که می تواند باعث ایجاد سرطان پوست شود.

استفاده از فریون در ظروف اسپری آئروسل در اواخر دهه 1970 در ایالات متحده ممنوع شد. در اوایل دهه 1990 ، جمع آوری شواهد از بین رفتن ازن در مناطق قطبی باعث افزایش زنگ هشدار عمومی در سراسر جهان شد و تا سال 1996 بیشتر کشورهای توسعه یافته تولید تقریباً همه فریون ها را ممنوع اعلام کرده بودند.

برای تشخیص گاز فریون می توان از دستگاه های نشت یاب گاز فریون استفاده کرد.
نمونه ای از این دستگاه ها:
1-نشت یاب گاز فریون تستو 316

برای پیدا کردن نشتی‌های ریز در مکان های دور از دسترس، شما به یک نشت یاب گاز فریون تستو 4-316 نیاز دارید. این محصول قابل استفاده در سیستم‌های برودتی از قبیل کولر ماشین، کولرهای گازی، چیلرهای ساختمانی و صنعتی و سردخانه‌ها برای کاربردهای مختلف می‌باشد. اصول و قواعد پایه شیمیایی که تجهیزات نشت‌یاب متکی به آنها موفق به شناسایی نشت در لوله های انتقال مبرد می شوند در قالب متدنشت یابی با سنسورهای حساس به گاز کلاسه بندی می شوند. نشت یاب گاز فریون تستو قابلیت نشت‌یابی در اکثر گازهای برودتی مانند CFC, HFC, HCFC و H2 را داراست. این دستگاه شامل سری سنسور، جعبه، دستگاه اصلی و گوشی برای مکان های پر سر و صدا می‌باشد.

مشخصات نشت‌یاب تستو 316

  • سنسور  فوق حساس با قابلیت تشخیص نشتی بالای 3 گرم در سال

  • دارای هشدار صوتی و نوری
  • دارای سنسور دائمی
  • دارای گوشی برای کار با دستگاه در محیط های پر سر و صدا

مزایای نشت یاب گاز فریون تستو 316

دستگاه همه کاره در تشخیص نشتی: نشت‌یاب testo 316-4 مجموعه یک دستگاه سریع و قابل اعتماد برای تمام مبردهای معمول است.

تکنولوژی سنسور: سنسور دائمی، عملکرد یا آلودگی را روی صفحه نمایش می‌دهد. بنابراین استفاده از شیشه‌های رفرنس لازم نیست. اگر سنسور کثیف باشد، می‌تواند به راحتی تمیز و برای استفاده مجدد آماده شود. علاوه بر این، به لطف خرطومی انعطاف پذیر، سنسور می‌تواند نزدیک به لوله یا محل اندازه‌گیری قرار گیرد.

حساسیت بالا: حساسیت بسیار بالای 3 گرم در سال باعث تشخیص قابل اعتماد حتی کوچکترین نشتی‌ها می‌شود. دارای تابع نشان‌دهنده حداکثر نشتی.

هشدار: اگر نشتی پیدا شود، رنگ صفحه نمایش از سبز به قرمز تغییر و سیگنال شروع به بوق زدن می‌کند. گوشی‌ موجود برای محیط‌های با صدای زیاد استفاده می‌شود.

سری اضافی برای آمونیاک: برای سیستم‌های تبرید که با آمونیاک کار می‌کنند، می توانید دستگاه testo 316 را با استفاده از برای آمونیاک (NH3) استفاده کنید.
 

2-نشت یاب گاز یخچال و کولر SF6 CEM GD-3303
نشت یاب گاز ارزان قیمت یخچال و کولر SF6 مدل CEM GD-3303 با قابلیت اندازه گیری و سنسور حساس به گازهای یخچالی SF6 بر حسب PPM می باشد. با قابلیت ولوم تنظیم حساسیت و کیف حمل دستگاه می باشد.

  • نشت یاب گاز یخچال و کولر SF6
  • مدل CEM GD-3303
  • قابلیت اندازه گیری و سنسور حساس به گازهای یخچالی SF6
  • بازه اندازه گیری از 0 تا 10 PPM
  • دارای ولوم تنظیم حساسیت برای شرایط مختلف محیطی

 

برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما در ارتباط باشید.
شرکت پترو فرهان گستر جنوب واردکننده برند‌های مطرح تجهیزات جوشکاری و بازرسی فنی و NDT از سراسر دنیا
برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت سفارش با واحد فروش تماس حاصل فرمایید

02165565901

02144584671

02144584619

09133390223

09034119385