پاور آنالایزر

پاور آنالایزر

پاور آنالایزر

 وسیله‌ای است که به اندازه گیری دقیق ویژگی‌های قدرت الکتریسیته دستگاه‌های تولید، تبدیل و تغییر برق می‌پردازد. امروزه پاور آنالایزر‌ها دارای کاربرد‌های بسیاری هستند، به عنوان مثال می‌توانند میزان انرژی در سیستم‌های تکفاز یا سیستم‌های متقارن لود سه فاز را اندازه گیری کنند با قابلیت اندازه گیری پارامتر‌هایی همچون ولتاژ، جریان، وات، وار، توان اکتیو، توان راکتیو، کیلو ولت آمپر. همچنین قابلیت اتصال به کامپیوتر جهت ثبت به صورت مینیمم و ماکزیمم.

با پیشرفت در بهره وری انرژی و قدرت، افزایش تقاضا برای اندازه گیری دقیق و قابل اعتماد انرژی برق وجود دارد. آنالایزر‌های پایدار و قابل اعتماد مهندسین را قادر می‌سازد که اتلاف انرژی برق در دستگاه‌های اینورتر، موتور و مدار‌های روشنایی و برق جلوگیری کنند.

در سیستم‌های برق و قدرت یک دستگاه اندازه گیری برای اندازه گیری و تجزیه و تحلیل در مقیاس وات و کیلو وات وجود دارد. این دستگاه اندازه گیری پاور آنالایزر چند منظوره یا Power Analyzer Multi-Function نام دارد که به طور مستقیم و متناوب ولتاژ AC,DC، شدت AC یا DC و چرخش فاز را اندازه گیری می‌کند.
پاور آنالایزر‌های چند منظوره یا Power Analyzer Multi-Function همانطور که برای اندازه گیری انرژی استفاده می‌شود، همچنین می‌تواند برای تجزیه و تحلیل هارمونیک‌ها و چرخش فاز استفاده شود. بسته به زمینه استفاده، پاور آنالایزر‌ها در انواع مختلفی وجود دارند. برای تعمیر، نگهداری بازرسی و تجزیه تحلیل سیستم‌های قدرت پاور آنالایزر‌های بست دار وجود دارند و میزان جریان را به طور غیر مستقیم اندازه گیری و تجزیه تحلیل می‌کنند و به شما این امکان را می‌دهند که بدون آنکه آن‌ها را در مدار قرار دهید به انازه گیری و آنالیز قدرت بپردازید.

پاورمتر‌ها Powermeter دستگاه هائی هستند که برای محاسبه توان، انرژی، توان اکتیو و راکتیو، فاکتور توان و اندازه‏ گیری ولتاژ، جریان طراحی گردیده‏ اند. همانطور که میدانید توان معرف انرژی در واحد زمان می‌باشد و با واحد وات اندازه گیری می‌شود و در الکتریسیته از حاصل ضرب ولتاژ در جریان به دست می‏آید. این در حالی است که در سیستم‌های الکتریکی، خصوصا در جریان متناوب نیاز به آنالیز بسیاری از فاکتور‌ها می‌باشد که در تولید و نحوه انتقال انرژی و مصرف آن درتجهیزات الکتریکی بسیار موثر می‌باشند. پاور آنالایزر یا هارمونیک آنالایزر برای اندازه گیری چنین پارامترهائی نظیر ولتاژ، جریان، اغتشاش هارمونیک و بسیاری از پارامتر‌های کیفی توان طراحی شده اند. این تجهیز به همراه نرم افزار برای آنالیز، و همچنین پراب و کلمپ جهت اندازه گیری جریان و ولتاژ سه فاز می‌باشد.

 

خروجی (RS۴۸۵ (ModBus
Ziegler mfm  ۳۴۳۰ پروتکل MODBUS RS۴۸۵ RTU دو سیمه را پشتیبانی می‌کند. اتصال بایستی با استفاده از یک کابل زوج به هم پیچیده غلاف دار انجام شود.
تمامی اتصالات A  و B  باید به صورت زنجیری به هم متصل شوند. نمایشگر‌ها هم باید به ترمینال " Gnd" متصل باشند. برای جلوگیری از جریان حلقوی یک اتصال ارت باید در مدار وجود داشته باشد. جانمایی حلقوی نیاز نیست که بار نهایی داشته باشد. جانمایی خطی بسته به نوع و طول کابل استفاده شده لازم است که بارن‌هایی داشته باشد. امپدانس بارن‌هایی باید با امپدانس کابل همخوانی داشته باشد و در هر دو انتهای خط قرار داشته باشند. مقاومت‌های هر انتهای کابل باید ۱۲۰ اهم ۱/۴Watt min باشد. اتصالات RS ۴۸۵ دارای ماکزیمم طول ۱.۲km می‌باشد. علاوه بر مدل اصلی، حداکثر ۳۲ قطعه در مدار RS ۴۸۵ متصل می‌شوند.

گزینه خروجی پالس

خروجی پالس، پالس‌هایی متناسب با انرژی اندازه گیری شده ارائه می‌دهد.
در این جا دو گزینه وجود دارد:
1) خروجی تک پالس: رله ۱ می‌تواند برای حالت‌های انرژی اکتیو (ورودی/خرروجی) یا انرژی راکتیو (ورودی / خروجی) یا انرژی ظاهری تنظیم شود.
۲) خروجی دو پالسی - در این جا امکان تخصیص رله ۱ و رله ۲ به حالت‌های انرژی اکتیو (ورودی/خرروجی) یا انرژی راکتیو (ورودی/ خروجی) یا انرژی ظاهری وجود دارد.


فرکانس پالس و پهنای پالس (مدت زمان پالس) می‌توانند تنظیم شوند. هنگامی که ۲ پالس خروجی متناسب شوند. یک مقدار فرکانس مشترک و پهنای پالس پیدا می‌کنند.

توجه:
اگر توان سیستم روی W. باشد آنگاه نرخ پالس پیش فرض ۱ پالس به ازای هر Wh  تا ۳۶۰۰ W می‌باشد. اگر مقیاس توان kW باشد آنگاه نرخ پالس پیش فرض ۱ پالس یه ازای هر کیلو وات ساعت (تا ۳۶۰۰ کیلو وات ساعت) می‌باشد. اگر توان سیستم بیشتر از ۳۶۰۰ کیلو وات ساعت آنگاه نرخ پالس ۱ پالس در هر MWh خواهد بود.


دیاگرام فاز

برای توضیحات به دیاگرام فاز رجوع کنید.
القایی (L) به معنای پسفازی جریان نسبت به ولتاژ است.
خازنی C) )به معنای پیشفازی جریان نسبت به ولتاژ است. هنگامی که ۳۴۳۰ Zieger mfm توان اکتیو ( P) را با " + " (علامت مثبت) حالت اتصال ورودی است.
هنگامی که ۳۴۳۰ Zieger mfm توان اکتیو ( P) را با " - " (علامت منفی) حالت اتصال خروجی است.


نصب

مونتاژ با چهار گیره جانبی صورت می‌گیرد. گیره کناری را داخل شکاف حرکت دهید تا گیره به خوبی در خار قفل شود . برای پشت دستگاه باید فضای مناسبی در نظر گرفته شود تا کابل‌ها بتوانند به درستی خم شده داخلی دستگاه قرار گیرند.
از آن رو که جلوی محفظه با IP۵۰ طراحی شده است، دستگاه از همه طرف از نفوذ آب در امان است. حفاظت‌های بیشتر می‌تواند با استفاده از درزگیر‌های جعبه صورت گیرد. ترمینالی که در عقب دستگاه وجود دارد بایستی از برخورد با مایعات حفظ شود. دستگاه ۳۴۳۰ Zieger mfm باید در یک محدوده دمایی ثابت قابل بررسی نصب شود و در زمان کار دما مابین -۱۰ تا ۵۵ درجه سانتیگراد باشد. ارتعاش دستگاه باید در حداقل باشد و دستگاه نباید جایی نصب شود که در معرض نور مستقیم و شدید آفتاب باشد.


احتیاط

۱. در صورتی که خواهان ایمنی و کارایی بیشتری هستید، دستگاه باید توسط یک مهندس مجرب و براساس آئین نامه‌های مربوطه نصب شود.
۲. ولتاژی که برای انسان خطرناک باشد در بعضی اتصالات ترمینال دستگاه وجود دارد. مطمئن شوید که تمامی منابع تغذیه قبل از هر گونه عملیات نصب یا جداسازی تخلیه بار شده اند.
3. این دستگاه فیوز داخلی ندارد بنابراین فیوز خارجی بایستی برای اطمینان از ایمنی دستگاه در حالت خطا مورد استفاده قرار گیرد.


الزامات نصب EMC

این دستگاه به طوری طراحی شده است که اگر با یک کد گذاری صحیح در EMC در محیط صنعتی نصب شود، گواهی نامه EU در آن قابل رویت باشد.
به عنوان مثال:۱. خروجی نمایشگر و ورودی با سیگنال پایین قابلیت هماهنگی با اجزا متوقف کننده RF، مانند جذب کننده‌های فریتی، صافی‌های شبکه و ... را در زمانیکه میدان RF دچار مشکل شود دارند.
توجه: بسیار خوب است که دستگاه‌های الکترونیکی حساس که دارای فانکشن‌های مهم هستند را در محفظه‌های EMC نصب کنید تا از تداخل الکترونیکی که می‌توانند در عملکرد آن‌ها مشکل ایجاد کنند، محافظت شود.

۲. سعی کنید مسیر جریان‌ها و کابل دستگاه‌ها که امکان تداخل دارند، جدا باشد.
۳. برای حفظ دستگاه از آسیب‌های اساسی نوسانات برق باید در حداقل خود و حداکثر تا ۲kV pk باشند. محفظه‌های EMC برای کاهش نوسانات تا ۲KV مناسب هستند. دستگاه به صورتی طراحی شده است که در هنگام نوسان بسیار بالا به طور اتوماتیک ریکاور شود. در مواقع خیلی ضروری نیاز است که دستگاه برای یک دوره بیشتر از ۵ ثانیه از تغذیه کمکی قطع شود تا به حالت عملکرد صحیح خود بازگردد. جریان ورودی این دستگاه طوری طراحی شده است که تنها از طریق مبدل جریانی که از یک سو به زمین متصل است می‌تواند به سیستم وصل شود.
۴. احتیاط‌های ESD باید در تمامی مراحل حمل این دستگاه صورت بگیرند.

 

برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما در ارتباط باشید.
شرکت پترو فرهان گستر جنوب واردکننده برند‌های مطرح تجهیزات جوشکاری و بازرسی فنی و NDT از سراسر دنیا
برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت سفارش با واحد فروش تماس حاصل فرمایید

02165565901

02144584671

02144584619

09133390223

09034119385