دستگاه pull off الکومتر دستگاه پول آف

دستگاه pull off الکومتر دستگاه پول آف

دستگاه pull off الکومتر-دستگاه پول آف

 تست به روش پول آف به شما مقدار عددی از چسبندگی رنگ مربوط به سطوح مختلف اعم از استیل ، آلومینیم یا سیمان و غیره را میدهد . طرز کار این تست چسبندگی رنگ به آسانی از مقدار نیروی اعمالی توسط فنری که به یک dolly وارد میگردد و پس از اینکه این نیرو باعث شد که dolly که به سطح رنگ چسبانده شده با رنگ زیرین جدا گردد به دست می آید .

آزمایش تست PULL-OFF پول آف :

برای انجام آزمایش PULL OFF پول آف در سطح مقاوم سازی شده با FRP، آئین نامه های زیادی وجود دارد اما مهم ترین آن ها برای انجام تست PULL OFF آئین نامه ی ASTM D4S41 می باشد .
تست PULL OFF یکی از آزمایش های بررسی و اندازه گیری میزان چسبندگی الیاف FRP به سطح بتن درمقاوم سازی ساختمان می باشد . مصالح بتنی و ابزارهای مهندسی استفاده شده بر روی نتایج نهایی حاصل از آزمایش تاثیر می گذارد . بررسی ها نشان می دهد در تست PULL OFF تنش کششی بیشترین مقدار را نسبت به تنش برشی دارد .

هدف از انجام تست PULL OFF پول آف چیست ؟
تست PULL OFF  چند نتیجه ی مهم در مورد عضو مقاوم سازی شده را در اختیار می گذارد که در ادامه به آن اشاره شده :
-1 
نتایج تست PULL OFF  نشان می دهد FRP نصب شده حداکثر چه مقدار نیرو را می تواند کند به عبارتی دیگر ، تست PULL OFF بیانگر میزان بیشترین فشاری است که الیاف و مصالح در آن دچار آسیب می شوند و از یکدیگر جدا می گردند .
-2 
تست PULL OFF  پول آف شیوه جدا شدن و آسیب مصالح را نشان می دهد که به کمک نوع آسیب  مشخص می شود کدام بخش از FRP دارای نصب و اجرای ضعیف بوده است .
 

تجهیزات مورد نیاز در تست PULL OFF پول آف :

برای رسیدن به نتایج دقیق و قابل مقایسه در تست PULL OFF  پول آف ، تمامی ابزار مورد استفاده و زیرسازی کار در طی تمام مراحل باید یکسان باشد و در صورت استفاده از ابزار متفاوت و عدم تشابه سطح زیر کار ، نتایج بدست آمده دقیق و قابل قیاس نمی باشد .

فروش کلیه تجهیزات کمپانی الکومتر Elcometer انگلستان

دستگاه ضخامت سنج اولتراسونیک الکومتر

دستگاه ضخامت سنج رنگ خشک الکومتر مدل ۴۵۶

دستگاه رطوبت سنج الکومتر Elcometer

دستگاه زبری سنج الکومتر Elcometer

دستگاه کراس کات الکومترElcometer

دستگاه براقیت سنج رنگ الکومترElcometer

دستگاه هالیدتکتور الکومتر Elcometer


وسایل تست PULL OFFپول آف :

-1 دالی DULLY
-2 
چسب اپوکسی مخصوص دالی
-3 جک مخصوص PULL OFF  پول آف
-4 استوانه ی کاتر
در ادامه به اختصار به توضیح هر یک از این تجهیزات می پردازیم .

-1 دالی DULLY  : ابزار دالی در تست PULL OFF  وسیله ای است که برای انجام آزمایش به سطح FRP به وسیله ی چسب اپوکسی متصل می شود و بدلیل شکل ویژه ی آن برای انجام تست PULL OFF بسیار مناسب می باشد .

-2 
جک مخصوص PULL OFF  : در تست PULL OFF  جک مخصوص به عنوان یک فعال کننده به دالی وصل می شود . در این تست بار کششی توسط جک مخصوص و به کمک دالی به سطح FRP وارد می شود . در آزمایش PULL OFF  ، جک های مخصوص قادر به دخیره سازی حداکثر میزان فشار کششی به کمک دیتا لاگر های خود می باشند .

-3 
استوانه ی کاتر PULL OFF  : استوانه ی کاتر در تست PULL OFFپول آف ، یک استوانه است که درون آن توو خالی می باشد و به دلیل داشتن لبه های برنده برای برش استفاده می شود .

مراحل انجام تست PULL OFF  پول آف :

مراحل انجام تست PULL OFF برای اندازه گیری حداکثر نیروی کششی قابل تحمل توسطFRP  و بررسی اجراء درست سیستم مقاوم سازی با FRP از طریق تحلیل مکانیسم گسیختگی FRP اف آر پی به شرح زیر است :

-1 
آماده سازی سطح FRPزیرسازی :
اولین مرحله ی تست PULL OFF ، آماده سازی سطح FRP است . آماده سازی سطح FRP شامل تمیز کردن سطوح زیرکار و زدودن تمام آلودگی ها ، چربی ها و گرد غبار می باشد . برای انجام آزمایش PULL OFF سطح FRP  باید عاری از هرگونه آلودگی باشد .
در صورت آلودگی سطح FRP  ، دالی به خوبی به آن متصل نمی شود و هنگام انجام آزمایش مکانیسم گسیختگی بین سطوح FRP و دالی رخ می دهد .

-2 
آماده سازی دالی :
وسیله ی دالی مخصوص PULL OFF پیش از انجام آزمایش باید مانند سطوح FRP و زیرساز کاز کاملا تمیز شود . دالی باید عاری از هرگونه آلودگی یا ذرات اضافه باشد تا در طی آزمایش به خوبی به سطح FRP متصل شود و حین انجام تست از سطح مورد نظر جدا نشود .

-3 
آماده سازی چسب اپوکسی :
چسب اپوکسی بکار رفته در تست PULL OF پول آف باید با میزان اختلاط 1-1 آماده شود . پس از اختلاط چسب اپوکسی ، این چسب نهایتا تا 90 دقیقه ماندگاری و دوام خود را حفظ می کند .

-4 
اتصال دالی به سطح FRP :
در این مرحله پس از اطمینان از آماده بودن سطح FRP و دالی اقدام به چسباندن آنها می کنیم . برای شروع چسب اپوکسی PULL OFF را روی سطح آماده سازی شده و تمیز FRP می زنیم و بعد از اینکه مقدار ضخامت چسب روی FRP به حدود 1 میلی متر رسید اقدام به نصب دالی روی این محل می کنیم . دالی را با احتیاط روی چسب از قبل آماده شده قرار می دهیم و محکم می کنیم ، برای اتصال بهتر دالی روی سطح FRP ، یک قطعه سنگین روی آن می گذاریم و سپس چسب اپوکسی اضافی در اطراف بخش مورد نظر دالی را تمیز می کنیم .

تست PULL OFF  :

زمان عمل آوری چسب دالی حدود 7 الی 10 دقیقه می باشد ، پس از گذشت این زمان می توان عملیات آزمایش تست PULL OFF برای FRP را آغاز کرد . برای شروع باید الیاف FRP اطراف دالی و بتونه و بخش های زیر FRP را با استفاده از استوانه کاتر برشی دهیم و به سطح بتن برسیم . بعد از رسیدن به ناحیه سطح بتن ، به کمک فعال کننده یا Actuator  وصل شده به دالی شروع به کشیدن دالی با جک مخصوص می کنیم . در نهایت با بررسی و تحلیل نحوه ی جدا شدگی می توان نتایج نهایی آزمایش را اعلام کرد .

نتایج تست PULL OFF :
نتایج تست PULL OFF اهمیت زیادی در ساختمان مقاوم سازی شده با FRP دارد . در واقع یکی از اهداف اصلی از مقاوم سازی ساختمان با FRP ، اندازه گیری حداکثر نیروی چسبندگی قابل تحمل توسط FRP است . همانطور که پیش تر به آن اشاره کردیم یکی از اهداف تست PULL OFF نیز آزمایش اندازه گیری حداکثر نیرویی است که برای FRP نصب شده قابل تحمل است ، در واقع این آزمایش بیشترین مقدار نیرویی که الیاف FRP در آن ها دچار گسیختگی می شوند و مصالح  از یکدیگر جدا می شوند را نشان می دهد .
به همین جهت انجام تست PULL OFF پول آف درتمام سازه هایی که بوسیله FRP تقویت شده اند ، لازم است . برای مثال ممکن است حداکثر نیروی کشی قابل تحمل و تصور شده هنگامطراحی مقاوم سازی با آنچه توسط  آزمایش نشان می دهد مقدار متفاوتی باشد .
یکی دیگر از اهداف ذکر شده از این آزمایش نمایش نحوه ی جدا شدن مصالح FRP مکانیسم گسیختگی FRP می باشد که درذیل به توضیح نحوه گسیختگی و نتایج آن می پردازیم .

الف ) نتیجه جدا شدن چسب اپوکسی از دالی :
-1 
وجود آلودگی روی دالی یا الیاف FRP و عدم آماده سازی صحیح سطوح و ابزار
-2 عدم اتصال صحیح چسب به دالی و FRP
-3 
چسب اپوکسی نامرغوب

ب ) نتیجه ی جدا شدن الیاف FRP از سطح بتونه یا جدا شدن بتونه از سطح بتن :
-1 
عدم نصب و اجرای صحیح الیاف FRP
-2 
کیفیت پایین چسب اپوکسی و الیاف FRP

ج) نتیجه ی پدیدار شدن آسیب در بتن :
-1 
این نتیجه ، نتیجه مورد نظر و مناسب می باشد ، بدلیل اینک نشان دهنده ی نصب و اجرا صحیح FRP است . گسیختگی بتن در آزمایش PULL OFF نشان می دهد ضعیف ترین بخش مورد نظر همان ناحیه ی بتن است.

فروش کلیه تجهیزات کمپانی الکومتر Elcometer انگلستان

دستگاه ضخامت سنج اولتراسونیک الکومتر

دستگاه ضخامت سنج رنگ خشک الکومتر مدل ۴۵۶

دستگاه رطوبت سنج الکومتر Elcometer

دستگاه زبری سنج الکومتر Elcometer

دستگاه کراس کات الکومترElcometer

دستگاه براقیت سنج رنگ الکومترElcometer

دستگاه هالیدتکتور الکومتر Elcometer

برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما در ارتباط باشید.
شرکت پترو فرهان گستر جنوب واردکننده برند‌های مطرح تجهیزات جوشکاری و بازرسی فنی و NDT از سراسر دنیا
برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت سفارش با واحد فروش تماس حاصل فرمایید

02165565901

02144584671

02144584619

09133390223

09034119385