توصیه هایی در رابطه با طرز کار با دستگاه DCVG

توصیه هایی در رابطه با طرز کار با دستگاه DCVG

اطلاعات اضافی

GRADIENT اطراف یک T.P در اندازه گیری سیگنال در آن نقطه اثر می گذارد و مقدار سیگنال اندازه گیری شده کمتر از مقدار واقعی خواهد بود که در چنین مواقعی اگر GRADIENT پافشاری کند باید آنرا یادداشت نمود و با اندازه گیری های دور که انجام می دهید جمع نمائید در بعضی مواقع هنگام بررسی برای پیدا کردن یک اشکال ممکن است محل دقیق لوله را ندانید و هیچ علامت و نشانه ای که وجود لوله را مشخص نماید در دست نباشد که در چنین مواقعی اگر پوشش ضعیف باشد و اشکالی نیز در خط وجود داشته باشد، می توان به روش زیر عمل نمود.

با قرار دادن یک هاف سل در جلو و یک هاف سل در عقب حرکت نمائید . جهت حرکت عقربه شما را به سمت عیب هدایت میکند پس از طی سه یا چند قدم بیشتر محل های سل ها را تغییر دهید طوری که 90 درجه تغییر یابد آنگاه تغییر عقربه را مشاهده نمائید و به حرکت خود ادامه دهید تا زمانیکه حيث حرکت عقربه معکوس گردد و آن موقع شما از لوله عبور نموده اید، به عقب برگردید و سعی کنید که NULL را با میتر پیدا نمائید.در این حالت شما روی لوله قرار گرفته اید سپس به بررسی خود ادامه دهید و برای اینکه لوله را گم نکنید هر چند قدم که برمی دارید این اعمال را انجام دهید تا محل دقیق لوله را پیدا کنید اگر پوشش در وضعیت خوبی باشد شما با این روش نمی توانید لوله را پیدا کنید و لازم است که با یک لوله باب ابتدا لوله را پیدا نمائید سپس به بررسی بپردازید.

در بعضی مواقع که خروجی دستگاه یکسو کننده سیستم کاندیک در حالت ماکزیمم باشد و به واسطه اتصال ساختار های دیگر به خط لوله امکان بررسی را برای شما مهیا نسازد و اگر بخواهید این اتصالات را قطع کنید وقت زیادی را باید صرف نمائید از این رو می توانید از یک سیستم موقت کمکی در محل T.P اقدام نمائید.

علامت گذاری نقاط معیوب

علامت گذاری نقاط معیوب چه به صورت موقت چه بصورت دائم باید مشخص شود علامت گذاری بصورت موقت، ساده می باشد ولى نصب علائم به صورت دائم ساده نیست به خصوص اگرمحل عیب در یکی از نقاط پر رفت و آمد ترافیکی و یا محل عبور احشام باشد که در چنین وضعیتی علائم معدوم خواهد شد و حوادث طبیعی نیز ممکن است باعث از بین رفتن آنها شود .

در محور شهرها می توان از رنگ اسپری یا علامت گذاری توسط نقاط کمکی بهره گرفت. ضمنا : چنانچه نقشه شهر و خطوط تحت بررسی در دست محل خرابی را دقیقا می توان با توجه به مرجع هایی از قبیل ساختمان ها با گوشه پارک و هر مشخصه دیگری که در دست است بعنوان REFRENCE استفاده نمود و در مورد خطوط لوله اصلی که از بیابان ها و خارج از شهر عبور می کنند به واسطه وجود مناطق کوهستانی و یا محل هایی که ممکن است پوشیده از انبوه گیاهان باشد بهتر است ازT.Pهای نصب شده در مسیر به عنوان REFRENCE استفاده نمود،ولی به لحاظ صرفه جویی در وقت می توان از دستگاه GLOBAL POSITIONING SYSTEM) GPS)که همراه با دستگاه DCVG در اختيار شما قرار می گیرد(با دوراهنمای فارسی و لاتین )، استفاده کنيد. دستگاه GPS می تواند توسط اپراتور و یا نفر کمکی که همراه اپراتور حرکت می کند حمل شود و با رسیدن به محل عیب و بکار گیری GPS ، سیگنال های موجود در فضا با توجه به موقعیت فیزیکی محل در دستگاه ثبت شده که با وارد نمودن این اطلاعات به یک دستگاه PC ، در پایان هر روز اطلاعات حفظ و موقعی که نیاز به حفاری باشد با گرفتن اطلاعات از GPS محل دقیق خرابی حفاری می گردد.

تصمیم گیری به جهت اینکه چه نقاطی باید حفاری شود

به واسطه اینکه مقدار IR% یک عیب بستگی به مقدار جریان اعمالی مقاومت خاک دارد نمی توان گفت که مثلا10% IR خرابی در محل دیگری که شرایط خاک متفاوت است می باشد بدین منظور پیشنهاد می گردد شکل های مختلفی از IR% حفاری شود تا بتوان از نزدیک شکل ظاهری و مقدار خرابی را مشاهده کرد که این کار کمک و اطلاعات مفیدی در ارزیابی نقاط معیوب به شما خواهد داد.

به عنوان کمک و راهنمایی می توان گفت در شرایطی که خاک مقاومت 1000 اهم تا 5000 اهم دارد سه حالت IR مورد بررسی قرار گرفته است. در مواقعی که IR %15تا 0 داشته باشیم در صورتی که سیستم کاتدیک به خوبی کار کند و در نزدیکی عیب ، نقاط معیوب دیگری وجود نداشته باشد ، می توان از تعمیر آن نقطه صرف نظر کرد. در مواقعی که IR 35%تا 15 باشد باید در طول 2-1 سال نسبت به تعمیر نقاط معيوب اقدام شود.

 در مواقعی که IR %50 تا 35 با بالاتر باشد حتما باید نقاط معیوب حفاری و نسبت به تعمیر این نقاط فورا اقدام شود.

 

برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما در ارتباط باشید.
شرکت پترو فرهان گستر جنوب واردکننده برند‌های مطرح تجهیزات جوشکاری و بازرسی فنی و NDT از سراسر دنیا
برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت سفارش با واحد فروش تماس حاصل فرمایید

02165565901

02144584671

02144584619

09133390223

09034119385