چراغ یووی در صنعت خودرو

چراغ یووی در صنعت خودرو

استفاده از چراغ یووی در صنعت خودرو

 

.مجموعه فنی و مهندسی شرکت پترو فرهان گستر جنوب عرضه کننده تجهیزات تست غیرمخرب NDT و ابزار دقیق و اندازه گیری ، تجهیزات تست بازرسی فنی و آزمایشگاه .

 

.عرضه انواع چراغ یووی از برند های مختلف در مجموعه فی و مهندسی پترو فرهان گستر جنوب .

 

 

تاریخچه ابتدایی یووی uv

استفاده از اشعه ماوراء بنفش به عنوان فرآیند ایجاد لایه ای پوششی و محافظتی اساساً از دهه 1970 مورد استفاده تجاری قرار گرفته است. اثبات سودمندی نور UV را می توان به اواخر دهه 1800 / اوایل دهه 1900 ردیابی کرد، زمانی که کشف شد که نور در طیف UV می تواند به خنثی کردن باکتری ها کمک کند و در حوزه پزشکی بسیار مهم واقع شد تا جایی که از آن در استریل کردن اتاق های عمل و همچنین ضد عفونی کردن آب و سطوح دیگر استفاده شود.

قبل:

بعد:

استفاده از اشعه ماوراء بنفش به عنوان یک فرآیند ایجاد پوشش در دهه 1960 شروع شد، اما در دهه 1980 با پیشرفت های سریع در فناوری شیمیایی و تجهیزات، واقعاً شهرت تجاری پیدا کرد. شهرتی که نه تنها واقعا کاربردی بود بلکه روز به روز به موارد کاربرد آن افزوده میشد اما چیزی که مهم بود تفاوت هر طول موج نور فرابنفش در تنوع یووی ها بود ، بطوری که صنایع دریافتند که با استفاده از فناوری نور اشعه ماوراء بنفش می‌تواند ظرفیت تولید و سرعت عرضه به بازار را به طور قابل ملاحظه‌ای افزایش دهند، که منجر به رشد استفاده در کاربردهای متنوعی مانند خشک کردن جوهر، پوشش رنگ و تکمیل و در نهایت اتصال و مونتاژ شد.

قبل :

بعد :

شروع کارکرد یووی در صنعت خودرو

اما شروع کارکرد چراغ یووی و اشعه ماورا بنفش به خودی خود در صنعت خودرو ابتدا در قالب ترک یابی میلنگ و قطعات ساخته شده بخش موتور و بدنه اسکلت خودرو با عنوان تست ذرات مغناطیسی MT در زیرشاخه آزمون های غیرمخرب NDT ظاهر شد .
در مجموعه فنی و مهندسی شرکت پترو فرهان گستر جنوب ، بعنوان یکی از اولین شرکت های جهانی سازنده پنل های ایستاده یووی در قالب میز کار تست ذرات مغناطیسی و انجام آزمون غیرمخرب NDT ، عرضه یووی ها بمنظور کارکرد در حوزه تشخیص رنگ خودرو در صنعت و حتی در مجموعه های کوچک کارشناسی با تنوع یووی های فرابنفش شارژی و برق مستقیم در تعدد ال ایی دی های کارکردی ؛ تک LED , 3 LED , 12 LED , 15 LED , 24LED و نسخه های پنلی گسترده و نمونه های کشیده مهتابی با رعایت الزامات و استاندارد های ساخت جهانی عرضه می شود .

قبل:

بعد:

استاندارد ها و نکات HSE کارکردی با چراغ یووی در تشخیص رنگ خودرو

در فرهان گستر رعایت الزامات و استاندارد های ASTM و ISO در مراحل ساخت رعایت می شود و بطور همزمان با آگاهی سازی مصرف کننده بطرز صحیح و بشکل معجزه آسایی قابل استفاده می باشد ؛ استفاده از دستکش محافظ و همراه با عینک یووی لنز گرید در برابر اشعه یووی بمنظور کاهش خطر آسیب زایی در دراز مدت در صورت برخورد مستقیم نور اشعه به چشم از جمله الزامات رعایت بهداشت حرفه ای کار با یووی می باشد . قرار گرفتن چراغ یووی در فاصله ۳۸ سانتیمتری از سطح تست و داشتن حداکثر ۵۸۰۰ میکرو وات بر سانتی متر مربع شدت نور از مواردی هست که بایستی حتما در ساخت چراغ یووی فرابنفش در صنعت کارشناسی رنگ خودرو رعایت گردد .
در فرهان گستر در تمام مراحل تست یووی با دستگاه های مربوطه و استاندارد یووی لایت متر و اتاق نور تخصصی چک بازتابش و پرتاب نور تمام الزامات جلوگیری کننده از پراکنش اضافی نور و پخش بی جهت تشعشع یووی با استفاده از لایه فیلتر درجه یک و ساخت اصولی بدنه رعایت شده است . استفاده از تکنیک های صنعتی طراحی ارگونومی بدنه بمنظور سهولت حمل و حفظ سیستم یکپارچه خنک به جهت افزایش مداومت کار و طول عمر بیشتر چراغ از مواردیست که سلامت کاربر را هم تحت شعاع خود قرار می دهد .
در استفاده از چراغ یووی برای تشخیص رنگ‌خودرو توصیه می گردد علاوه بر رعایت تمام نکات بهداشت حرفه ای ذکر شده ، از تجربه و دانش خود در چگونگی و زمان مورد نیاز کارکرد بمنظور مدیریت صحیح این تکنولوژی روز دنیا استفاده کنید ؛ بشکلی که بتوانید از فواید آن نهایت استفاده و در برابر آسیب هایی که هر تکنولوژی در صورت استفاده ناصحیح با خود دارد ، مصون بمانید .

مجموعه فنی و مهندسی شرکت پترو فرهان گستر جنوب عرضه کننده تجهیزات تست غیرمخرب NDT و ابزار دقیق و اندازه گیری ، تجهیزات تست بازرسی فنی و آزمایشگاه
برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما در ارتباط باشید.
شماره های تماس و ارتباط در ایتا ، روبیکا ، واتس آپ :

02165565901
02144584671
02144584619
09133390223  واتساپ
09034119385  واتساپ

وبسایت ها:
www.fgj-ndt.ir
www.digindt.ir
ایمیل ها:

fgjndt@gmail.com
farhangostarjoonob@gmail.com

کانال تلگرام ما:

https://t.me/FGJ_NDT
https://t.me/digindt1

اینستاگرام:

@farhangostarjoonob
@ndt_ir